Firme tak vzrástli tržby druhý rok po sebe po tom, ako sa v roku 2017
ich rast zastavil. Vedenie však v tom roku prevzal Niels Christiansen,
následne spoločnosť upravila webové stránky, prišla na trh s novými
verziami pôvodných stavebníc a otvorila nové obchody.
Dánska spoločnosť, ktorá o podiel na trhu bojuje s americkými koncernami
ako Mattel a Hasbro, informovala, že tržby za rok 2019 dosiahli 38,5
miliardy dánskych korún (5,15 miliardy eur). Oproti predchádzajúcemu
roku to predstavuje rast o 6 %. Legu sa tak podarilo tempo rastu výrazne
zrýchliť, keď v roku 2018 vzrástli tržby o 3 %.
Firma zároveň predstihla konkurenčné spoločnosti. Mattel, výrobca bábik
Barbie, vykázal nulový rast tržieb a spoločnosť Hasbro oznámila iba
3-percentný rast.
Podľa odhadov dánskej spoločnosti zaznamenal vlani globálny trh s
hračkami pokles zhruba o 3 %. Samotnej firme Lego sa však podarilo
dosiahnuť rast na všetkých kľúčových trhoch vrátane čínskeho, kde tržby
zvýšila o dvojciferné hodnoty.
Prispelo k tomu aj zdvojnásobenie počtu obchodov v najväčšej ázijskej
ekonomike na 140. Tento rok plánuje otvoriť ďalšie a ich počet zvýšiť na
220.
Zvýšil sa aj zisk Lega, tempo rastu však bolo v porovnaní s tržbami
miernejšie. Zisk firmy dosiahol vlani 8,3 miliardy DKK, čo oproti roku
2018 predstavuje rast o 2,8 %. Čiastočne sa pod to podpísali vyššie
náklady, ktoré vzrástli o 8,2 %.
(1 EUR = 7,4730 DKK)